Unna

Förlåt för min frånvaro! Efter en liten förkylning är jag åter på gång och hoppas att alla ni mår bra!!=)

Något som är viktigt i livet är att Unna sig saker och ting. Idag unnade jag mig en god lunch med min mamma och efter det en shoppingrunda!

Jag får ofta dåligt samvete när jag shoppat och känner mig slösig med mina pengar och när jag kommer hem frågar jag mig själv "behövde jag detta?". Oftas känner jag att det faktiskt var ett bra köp och känner mig nöjd.

Men varför får man dåligt samvete om man unnar sig något och vem har man dåligt samveta för?

Det är bra att vi är skapta så att vi kan få dåligt samvete då vi tex sårat en annan människa! Men ibland är samvetet en jobbig ryggsäck som följer med varken man vill eller ej!

När du känner att det dåliga samvetet kryper fram kan du fråga dig själv "är detta något att ha dåligt samvete över?", och tycker du inte det, är det bara att släppa tanken och lita på ditt omdöme!!

Kom ihåg att Unna dig själv något extra ibland för det är du värd!! Du är lika värdefull som alla andra människor och försänar enbart det bästa!!

Kram till dig/Camilla


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0