du är grymt bra!!

Efter jobbet idag åkte jag till gymmet och körde ett pass dance step. Det var tufft och svetten pärlade sig på kroppen, men jag tog i allt vad jag kunde och blev ritkigt stolt över mig själv när passet var över.

Det är så lätt att tänka att man inte var tillräckligt bra, att man inte tog i tillräckligt, att man inte var snygg och att alla andra var bättre.

Men iställt för att tycka illa om sig själv så tycker jag vi borde lägga all vår energi till att tycka att vi är bra!

En bra idé är att ha en liten bok vid sängen som man kan skriva i innan man somnar. Den boken kan heta "jag duger som jag är" och i den tycker jag man bara ska skriva positiva saker om sig själv. Försök att komma på hur många bra saker som helst som du tycker att du gjort bra under dagen. Det är svårt men helt underbart att faktiskt glömma allt dåligt och bara skriva det som du varit bra på..

Kom ihåg att du är värdefull! / Camilla


Res på dig och stråla i ljus!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0