Heej Alla underbara tjejer!

Heej Alla underbara Tjejer! Är verkligen tacksam för all respons ni ger mig! Helt underbart!

Ordet Kärlek.

Jag sökte på NE och tänkte se hur kärlek beskrevs kortfattat. Men där stod det att någon definition av ordet kärlek knappats kan ges. Och det stämmer verkligen.

Tror ni att vi människor kan leva ett helt liv utan kärlek?.......Det tror inte jag=)

Det finns så mycket som berör och hör ihop med kärlek., omtanke, trygghet, uppskattning och frihet.

Kärleken finns överallt. Det finns kärlek bland familjemedlemmar, bland kompisar, till husdjuren, pojkvännen och andra människor.  När vi sprider kärlek  kommer våra relationer till människor byggas upp till något starkt. Vi lär oss att respektera andra och andra lär sig att respektera oss.

genom att sprida kärlek  till andra kommer växter du som person och kan vara en trygghet för andra i din omgivning, i glada stunder och i jobbiga.  Du lär dig att på ett kärleksfullt sätt bemöta andra människor så som du själv skulle vilja bli bemöten.

Tänk på någon som visar kärlek till dig. Var glad för att personen tänker på dig och omger dig med kärlek, ger dig uppskattning, frihet, och trygghet.

För att få kärlek måste man ge kärlek! Det enda som blir större av att man slösar med den är kärleken!


bild: arkivdesign.se


Kommentarer
Postat av: fia

att slösa kärlek är bra att göra , då vet man iallfall att nån blir glad .

2009-02-28 @ 19:39:52
URL: http://ajaxen.blogg.se/
Postat av: sofi

din blogg är helt underbar!

den har verkligen gett mig en tankeställare.

jag går i sjuan och jag har tipsat mina vänner om denna blogg och alla bara älskar den.

Tack för en fantastisk blogg!

du är guldvärd!

2009-03-01 @ 23:11:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0