Bra att skriva


Jag har alltid tyckt att det varit jobbigt att skriva dagbok. Man är trött på kvällen och vill bara sova.

Men i julklapp fick jag en dagbok och började skriva. Jag skriver inte bara om vad jag gjort under dagen utan om mina tankar och funderingar.


Ofta funderar man på saker och ting och får inte ro i huvudet. Då är det perfekt att få skriva av sig sina tankar i en bok. Det brukar bli lättare att förstå sina tankar och känslor då du kan läsa dem.


Du behöver inte köpa den dyraste eller snyggaste dagboken för att skriva ner dina känslor! Det räcker med ett vanligt anteckningsblock. Vill du att dagboken ska bli snyggare kan du klistra på en bild på framsidan.


Tips på vad du kan skriva i din dagbok:


Skriv ner saker i din bok som du har att vara glad och tacksam för. Det kan vara allt mellan himmel och jord

. När du är klar inser du hur mycket du har att vara glad över. När en deppig dag kommer kan du öppna dagboken och inse att det finns mycket som gör dig glad.


Exempel att vara glad för: Att jag bor i ett land där det inte är krig, jag har tak över huvudet, jag har mat, kläder, sjukvård, jag älskar min katt, min kudde är mjuk osv.


Hoppas att detta kommer vara en hjälp för dig!


"It is better to sleep on things beforehand than lie awake about them afterwards"

Du är värdefull/ Camilla
Dagbok från ordning&reda


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0