Avslappning=)

Något som man borde göra varje dag är avslappningsövningar då man också lär sig att andas rätt. Men varje dag kan kännas mycket men jag tror att om du gör avslappningsövningar en dag i veckan så kommer du inte att känna dig lika stressad.

Lägg dig på mage på en matta. Andas några djupa andetag och känn hur det putar på ryggen (lungorna). När det putar på ryggen vet du att du andas rätt. Gör övningen i 5-10 minuter.

Förflytta dig till soffan och lägg dig på rygg. Placera en kudde på magen och se hur den åker upp och ner. Då vet du att du andas rätt. Upprepa i 5-10 minuter.

Det finns även kanonbra avslappningsskivor att köpa. Då lär du dig att slappna av i kroppens olika delar.

Unna dig att slappna av! Det är underbart att få koppla av och inte behöva känna sig stressad!

Jag hoppas du får en härlig kväll! och kom ihåg att du är värdefull/ Camilla!

Någon gång ska jag göra avslappninsövningarna på en sån här härlig strand! =)


Kommentarer
Postat av: fia

å vilka bra tips , att få slappna av kan verkligen va en dos av energi i slutändan . ska testa senare idag .alltid lika trevligt att läsa din blogg .

önskar dig en toppen helg med mycket solsken .

2009-04-18 @ 12:28:48
URL: http://ajaxen.blogg.se/
Postat av: Maria

jag brukar göra djupa andningar då och då men inte liggande. din tips låter mer avslappnande. ska prova sen. Tack1

2009-04-20 @ 09:52:53
URL: http://asiangal.blogg.se/
Postat av: Elin Olsson

din blogg är bra! :)

2009-05-19 @ 18:59:44
URL: http://olssonselin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0