ta vara på de äldre

Min mormor, morfar och farmor är gamla och ovissheten hur länge de kommer få vara kvar är jobbig. Jag träffar dem inte så ofta, men igår hade jag en "hälsa på dag" vilket var hur mysigt som helst.
Jag är uppvuxen i bohuslän ute vid havet och lika så mina mor och far föräldrar.
Jag älskar att lyssna på deras berättelser om hur det var när de var unga, och visst är det häftigt att höra hur mycket de varit med om.

Det är viktigt att ta vara på de äldre som finns i vår omgivning och visst är det underbart att få tips av dem och att en dag kunna få ta efter dem.

Varför inte köpa lite fika och åka hem till någon äldre i din närhet. Ta med en bandspelare eller ett antecknngs block för att inte glömma bort något kul!

Ha en helt underbar kväll!! och komihåg att du är värdefull!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0