skillnad?

Är det någon skillnad mellan Självförtroende och Själlvkänsla?

Vad tycker ni? Hur skulle ni beskriva de olika?

För mig handlar Självförtroende om att jag tycker att jag är bra på det jag är och på den person jag är.

Självkänsla handlar för mig om hur andra ser och tycker om mig.

ett exempel:

Jag tycker själv att jag är bra på att sjunga och tycker att jag är bra på att agera på scenen. Vilket leder till ett bra självförtroende! "jag vågar, jag kan, jag vill".

När jag har sjungit och haft ett framträdande börjar jag undra hur andra tyckte och tänkte om mig. Sjöng jag falskt?, såg jag rolig ut? och skämde jag ut mig?

Jag anser att du tex kan ha ett bra självförtroende men mindre bra självkänsla! Eller tvärt om. Man kan tycka att man är bra på mycket, men inför andra personer tappar man tron på sig själv!

Det kanske låter konstigt, men jag hoppas ni förstår hur jag menar!!
Därför tycker jag att det är viktigt att vi människor jobbar på både självförtroende och självkänsla!!

Kom ihåg att du duger som den du är! Kärlek/Camilla


Ett skratt förlänger livet!


Kommentarer
Postat av: Jennie

Härlig blogg =) kram

2010-04-03 @ 23:41:02
URL: http://diorderella.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0