nystart

Hej Alla underbara tjejer och killar. Visst är det dags att starta upp bloggen igen?=) Jag har nu haft mitt uppehåll och i höst vill jag komma igång med skrivandet och lite peptalk!
Jag har precis påbörjat mina lärarstudier och om 4,5 år hoppas jag att jag är kalr med utbildningen som gymnasielärare!

Idag läste jag något spännande i min kurslitteratur.
jag läste att vi människor hela tiden tolkar allt vi upplever, och när vi träffar en ny människa så gör vi en tolkning hur den personen är. Vi tar omedvetet för givet en mängd saker om personen. Men när vi lär känna personen och upptäcker vem den innerst inne är förändras vår första tolkning.

Jag tycker verkligen det stämmer bra överens med verkligheten! När jag träffar en ny människa påbörjas en tolkning om vem hon/ han är bara efter några minuter. Men när jag sedan lär känna personen bättre förändras tolkningen, oftast till det bättre, men ibland också till det sämre.

Därför tycker jag att man ska ge alla människor en chans och försöka lära känna vem det är innan man gör sin slutliga tolkning. För det är så ofta du tror något negativt om en människa, men sedan märker att det finns så mycket positivt hos henne/ honom.

kom ihåg att du är värdefull/ Camilla


Kommentarer
Postat av: Maja

Hej! Det tar tolv sekunder för en människa att få ett första intryck av någon och tycka något.

2011-01-09 @ 01:12:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0