Vardagslyx


Finns det någon mer än jag som älskar att sätta guldkant på vardagen. Men det är inte ofta man unnar sig det en vanlig veckodag. 
 

Det är så mycket som ska fixas, allt ifrån att göra läxa till att tvätta, handla eller fixa till mat.


Därför tycker jag att du ska unna dig något du tycker om att göra ikväll! Läs en tidning du tycker om, köp godis eller ordna ditt eget hemma spa.


Tips på hemma spa

Tänd levande ljus i badrummet och tappa upp varmt vatten i badkaret.  Vill du unna dig riktig lyx kan du lägga några flytblommor i badkaret. Häll även i lite badskum och fräscht badsalt.


Det är enkelt och billigt med hemma spa. Du behöver inte köpa dyrt badskum eller lyxiga doftljus.  Inhandla det du behöver i en vanlig matbutik .

Flytta in cd spelaren i badrummet och lyssna på en avkopplande skiva och njut. Tänk inte på allt som du "måste" göra, utan koppla av och intala dig själv att du förtjänar att få avslappning


Om du inte har något badkar går det lika bra med dusch, tänd ljus i hela rummet och ställ blockljus på golvet, då känns det som att hela rummet är ett stort hav.

Fila fötterna och smörj in med mjuk crème.  Smörj sedan in hela kroppen och ta på dig en mjuk badrock.


Känner du att ditt hår saknar lyster kan du unna dig en hemmagjord hårinpackning.


½ avokado

½ mogen banan

1 msk  olivolja

1 tsk naturell yoghurt


Mixa ihop allt till en crème och fördela i håret. Vira en handduk runt och låt verka i en halv timma. Skölj sedan håret med vatten och schamponera som vanligt!

Jag lovar att du efter ett hemma spa kommer känna dig avslappnad och fräsch.

Du är värd att unna dig lite lyx! /Camilla

bild:missionbay

Kommentarer
Postat av: Jejja

Kul tips med hårinpackningen, detta skall testas! Kramar Jennifer

2009-02-22 @ 23:32:44
URL: http://smallshine.blogg.se/
Postat av: Nina

Den här hårinpackningen kanske man ska testa i alla fall. Den låter bättre än den förra hemgjorda jag testade :)

Det var när jag var 15 och hade läst att det var bra att massera in en mosad banan i håret, som en slags hårinpackning. Jag tänkte att visst kan jag prova det. Men det var nog det sämsta jag har gjort. Jag fick stå i duschen i ca 2 timmar och shamponera flera gånger och försöka få ut bananmojjan med hjälp utav en borste och kam. Sen när det väl var borta luktade håret banan och var säkert mer slitet än när jag tog i "inpackningen" Haha:D Men din hårinpackning lät i alla fall bättre:D

Har du testat den ?:)

2009-02-26 @ 17:30:01
URL: http://ninasverkersson.blogg.se/
Postat av: ALICIA - shopping & foto

det är HEMSKT med mosad banan i håret! även fast den är blandad med nåt. det är sjukt svårt att få ur och känns ofräscht efteråt :(

jag brukar ta olivolja istället, inte i hårbotten såklart, men nån decimeter där nere. it helps!

2009-02-26 @ 17:41:45
URL: http://aliciaeriksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0