Ordet Speciell

Vad menas egentligen med ordet speciell?


Det är ett ord man använder i vardagen då man ex ska beskriva hur en människa är.

Då man påstår att en viss person är speciell, är det ofta en negativ värdering av ordet.  Man tycker att personen är knepig och förstår sig inte riktigt på den.


Men jag tycker att ordet speciell har gått från en positiv värdering till en negativ. Är det inte så att varje människa vill vara speciell, unik och inte som "alla andra".


För några dagar sedan skulle jag beskriva en underbar tjej och använde ordet speciell.  För det är just så jag tycker att hon är. Hon är unik och har en personlighet som lyfter vardagen. En närstående tyckte inte alls att det lät positivt då jag beskrev henne som speciell. Men min tanke var ju att det skulle vara positivt!


Jag började då fundera och kom ihåg en händelse då en person tyckte att jag var speciell. Jag mins att jag blev jätte arg och inte alls tyckte det var snällt av honom att säga att jag var speciell. Trots personens försök att hävda att jag var speciell på ett positivt sätt, kunde jag inte se något positivt i att vara speciell.


Jag ville inte vara speciell, speciella människor var ju konstiga, menade personen att jag var konstig?

När jag numera tänker tillbaka på händelsen ser jag den ur en annan synvinkel. 
Att vara speciell är något positivt! Om någon säger till dig att du är speciell så ska du bli glad!


Varje människa på jorden är speciell. Det finns inga som ser likadana ut, ingen som har samma personlighet, tankar eller funderingar, ja listan kan göras lång.


Du är unik, det finns ingen som du! Visst är det underbart att få känna sig speciell?=) Det finns  ingen människa som är bättre än någon annan, alla är lika värdefulla!


Ordet speciell är latinskt och betyder särskild. 
Och visst passar det bra överens med alla oss människor?=)   



Tänkt positivt, snälla tankar gör dig vacker


Du Är värdefull/ Camilla

Kommentarer
Postat av: Jejja

Hjärtat, vad fin din blogg är! Tycker att du gör något jättefint, och detta kommer att bli så bra! Ha det toppenbra så hoppas jag att vi snart ses! Kärlek din vän Jennifer

2009-02-16 @ 23:06:00
URL: http://smallshine.blogg.se/
Postat av: Angela

Hej Camilla vilken vacker blogg du har, du är vekligen duktig.

Kram Moster

Postat av: Alida Claeson

Nu ska jag tippsa om dig på min blogg ;) hehe. Va roligt att du har startat den nu =)

Kraam

2009-02-17 @ 22:43:31
URL: http://alidaclaesson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0